Sider

torsdag den 13. november 2014

Yahia Ibrahim ... et pastel portræt

Yahia Ibrahim Wright
En FB ven spurgte om jeg ville lave en tegning af ham.
Det var netop det der skulle til for, at jeg efter lang tids pause fandt min pastelkuffert frem, og gik igang forleden dag.

Der er tegnet ud fra et foto i relativ lav opløsning.

Til denne tegning har jeg valgt at bruge Rembrandt soft pastels og nogle få Derwent Pastel Pencils ...
Jeg har tegnet på et A3 ark ... Fabriano Tiziano 160 g i farven Antrazit





Et glimt ind i tegnehulen.
Kontur tegnet op med en pastblyant med støtte var en projektor

Det fleste farver i ansigtet antydet med siden af pastelkridtet ( tegner med stuper på 1-3 cm længde )


Flere lag med farver i ansigtet ... 

Farverne er gnedet sammen med fingrene,
læg mærke til at iris er flyttet en del i øjet til højre på tegningen ( sammenlign med fotoet over denne udgave )

Snart færdig ... læg mærke til at sidste ( øverste ... ) farvelag står urørt  som prikker på toppen af forhøjningerne i papiret ...

Lidt justeringer i øjet til højre og flytning/nytegning af munden .... samt lidt småpilleri hist og pist i forhold til næstsidste fotografi
Her ser man tydeligt strukturen i øverste farvelag mod lagene under som er gnedet sammet til ensartede flader

Ingen kommentarer:

Send en kommentar